SelesemA BabI?? - ApE Natang Ni?


Anak bongsu aku tak boleh sebut 'selsema' jadi aku pun tulislah tajuk ni ikut cara sebutan dia. Hari ni aku ke KL lagi... mula naik bas, tukar PUTRA, naik bas Metro baru sampai.... menapak pulak...

Aku berborak dengan Doktor kat klinik tadi.. "Selesema Babi ni apa dia Doktor?".. Dia kata mula-mula virus dari manusia melepak kat babi, lepas tu bercampur-gaul dengan virus kat babi jadilah satu lagi virus yang amat bahaya (setakat nilah) iaitu Virus Babi'.. Wahhh!!! Antibodi babipun pun tak boleh melawan virus dari manusia... Naye kat babi tu.. Lepas tu serang balik manusia 1Dunia, 1Malaysia tak kena lagi setakat nih...(tu cerita yang aku dengar dari Doktor)

Kenape jadi begitu?? Mungkin perangai-perangai manusia hari ni lebih 'babi' dari babi. Yelah...natang tu anak ramai, manusia pulak reti 'menyondol' sana sini tak ikut peraturan, bertukar silih ganti pasangan, campak anak sana sini, mendera anak, 'makan' anak sendiri... tak ke lebih teruk dari natang tu... Tu tak kira lagi bab rasuah, khianat, dengki, riak, sombong, mungkar... terutama kepada Yang ESA

Natang tu reti jugak jaga anak-anak dia walaupun ramai.... Namanya saje yang jadi 'igaun' kepada manusia... Ia pun makhluk ciptaan Allah jugak, kena akui tu...

Jadi memang tak heranlah kalu ada penyakit macam nih kena kat manusia.. Jadi sekarang sape yang molek sikit, Natang tu ke manusia??

0 comments:

Post a Comment