MasJiD ABu BAKAr Temerloh


Dah lama aku tak pegi Maghrib kat masjid ni... jadi maghrib tadi aku berdesup bawa keta buruk aku(SAGA) ke Masjid dengan anak lelaki no 2 ... Sampai sana dah masuk rakaat ke-2. Apasal ramai orang ni, sampai aku kena parking kat luar pulak.. ada khemah lagi....

Lepas sembahyang Maghrib Pengerusi majlis udah buat pengumuman , majlis malam ni dibuat sebagai tanda kesyukuran oleh Dato' Saifuddin Abdullah dilantik sebagai Timbalan Menteri Pengajian Tinggi.. ohhhhh patutlah ramai geng pakai songkok tinggi dengan baju Melayu.. Depa tu mari nak tunjuk muka kat Dato' kot...

Masa nak sembahyang Isya', Dato' nak pi la ambik wuduk, tapi ramai orang buat tak tau je... ada satu pakcik tu sampai cium tangan Dato'... hentamlah labu..

Dah qamat Isya', aku cepat-cepat rebut saf depan sekali, nak tengak kalu ada adegan berebut mikropon nak jadi tok imam ke macam kat Perak... Takde weh... tak berani kot.. Abis sembahyang aku tengok saf aku, cari Dato', tak dak jugak aik pegi mana?... rupanya dok belakang.. AKu tunggu lagi mana tau Dato' nak bagi tazkirah ke?... Tak dak lagi.... Tak merasa la tazkirah dari wakil rakyat Temerloh.

Makan pulak kat khemah takde lampu, ada lilin je.... aduhhh... Set-set VIP + Geng songkok tinggi makan berhidang, orang awam ambil tiket dulu le... Dah jadi MP cubalah bawa berborak dengan rakyat jelata ni.. Buat tak tau je... mungkin dia rasa orang tak layan dia kot, sebab atas masjid tadipun tak nampak ceria....

Bab jadi Imam ni, kita kena cuba... abis-abispun dengan isteri & anak-anak. Rugi sape tak pernah buat... Try dulu zohor dengan Asar... Kalu rasa confident je, bawak le Subuh, Maghrib dan Isya'... Mau tak keluar suara ....

0 comments:

Post a Comment