PEStA Buku MaLAySIA


Walaupun penat... tengahari aku kat Jalan Hang Tuah, siap keja kat Ampang pukul 330 petang... pukul 7 pulak aku bersama keluarga berada di PWTC nak tengok Pesta Buku 2009. Acara ni memang aku cuba hadirkan diri... nak cari buku terbaru dan memupuk minat anak-anak mencintai buku-buku terutamanya buku ilmiah..

Lepas berMaghrib di tingkat satu, terus pegi ke booth berkaitan. AKu rasa seronok semasa nak sembahyang sebab betapa ramainya orang nak berjemaah sampai kena beratur nak masuk surau, berwudu' dan bersembahyang. Jemaahnya pulak boleh dikatakan 65% dibawah 30 tahun... kebanyakkannya remaja .. Kalulah benda ni berterusan insyaALLAH ISLAM akan 'menang'.

AKu tercari-cari juga Mat Rempit@Bohsia@Mat Lepak tapi takde pulak... Mana tau ada yang Ulat Buku ke!!! Booth yang mempromosikan@menjual buku berkaitan agama didapati lebih sesak@dikunjungi ramai peminat, selalunya tak begini...Kalu booth yang menjual Mangga@URTV sesak dengan pengunjung tu biasa la... Ni gerai buku agama kalu sesak memang luar biasa...Mungkin kini semakin ramai ingin mengetahui ISLAM lebih lanjut lagi... Aku terperasan sorang budak pompuan pakai baju ketat, seluar jean, tak bertudung tapi sedang kusyuk membaca buku berkaitan agama... Moga-moga usaha adik tu akan berterusan dan berjaya mengubah penampilannya...

AKu bertekad nak cari dan beli buku bertajuk " MAKKAH Al-Mukarramah" kelebihan dan Sejarah oleh Dr Abdul Basit Hj ABdul Rahman... Penulis ini merupakan Musrif Pondok Sungai Sungai Durian Kula Krai Kelantan. Pondok ni adalah antara pusat pengajian agama yang popular di Kelantan... Yes aku dah jumpa... Harga RM25.00 saje.. Buku ni telah dialih bahasa oleh Ustaz Zahazan Mohamed yang popular kat TV9 dan TV3.. Ustaz Zahazan adalah anak murid Dr Abdul Basit sendiri..

0 comments:

Post a Comment