Showing posts with label TEKNOLOGI. Show all posts
Showing posts with label TEKNOLOGI. Show all posts

Email 1Malaysia


1. TRICUBES baru sahaja dianugerahkan projek email1Malysia. Tapi dari desas-desus katanya projek ni telah dihijacked dari pihak lain. Tricubes adalah pengedar/pengeluar pembaca Mykad yang biasa aku guna

2. Tapi dah ramai yang membantah projek nih....


BlOg ADa MAlWARE



Lama tak update sebab

1. blog ni ada malware.. Sape-sape guna CHROME akan detect tapi yang guna FIREFOX tidak
2. Ada keja updating akaun yang lama dah ditinggalkan yang mempunyai transaksi lebih 15Juta.. kena study balik Nak settle dalam 2 minggu


UpIn & IpIn SetaNDiNG SPOOngebOOB

Siri animasi Malaysia menjadi begitu popular diluar negara terutamanya di negara jiran iaitu Indonesia. Kehebatan filem ini membuatnya setaraf dengan filem-filem asing yang bercorak kartun terbitan Walt Disney dan penerbit dari Jepun... Kos untuk mengeluarkan filem sebegini bukan main-main kerana memerlukan Perisian yang tip top termasuk hardware dan tenaga mahir... Tahniah kepada penerbit Les Copaque..




USB PenDrive Buat Hal

Kadang-kadang Pendrive yang biasanya mudah detect oleh WINXP pun boleh buat hal jugak...Tak dapat detect. Cara mudah kalu PC/Notebook minyta drive browse di c:\windows\system... InsyaALLAH settle...

SQL ServER 2008

Tarikh : Jummat sampai Kini
Re : Migrate database SQL Server 2008

Mula-mula
Untuk sementara waktu
aku convert dari Sql server 7 ke ACCESS dulu
Nak read data dah pun habis satu hari


Server dah down
Client call dari Kuala Berang Terengganu...
Datang dari Kula Berang dengan Server & PC baru
Aku kena install dan setting server
Server saje 12GB RAM Memory

Aku cuba install SQL dalam Win 7 kat server
tapi reject
Notebook akupun guna win 7 & SQL Server 7 ... okey pulak
Cari info... installl SQL Server 2008 express
macam-macam pulak tools kena install, baru SQL boleh run
dah OK... nak connect database tak jalan pulak
kena install Studio pulak...
Restore data tak jalan, sebab tak serasi... sudahhhh...
aku bukan programmer... dari info sahabat2, kena migrate dulu ke SQL soo5
rugi lagi 1 1/2 hari


Cari info SQL 2005... hampir sama dengan 2008
tapi lebih canggih

Terjumpa CD SQL 2000
zasss sekali install je boleh run dah... tapi ODBC pulak tak run
takpe janji sistem boleh baca database... baru siap server
hari nih nak buat untuk client pulak..

KALU SAPE-SAPE ADA IDEA NAK MIGRATE DATA DARI SQL 2005 KE 2008
MINTA BAGI KOMEN

CeritA MaSA HadApAN



Mengikut survey kat UK. IPAD menjadi satu medium bacaan media yang mengatasi media tradisional melebihi 40%. Mungkin 10 tahun lagi berita cetakan tak akan dibaca dah...

According to a survey of UK iPad owners put forth by Cooper Murphy Webb, people who own iPads are now using them as their preferred device for reading newspapers, magazines and books. Of the 1,034 iPad owners polled via telephone between July 28th and August 10th, 43% use the iPad for more than 10 hours per week, with most of those usage hours taking place in home.

VC dengan SkYPE

Minggu ni tercari-cari maklumat/info berkaitan nak buat VC dengan SKYPE dan sambung PC dengan TV biasa...

1. VC ini pulak untuk yang multipoint -banyak user masa serentak
2. PC ke TV skrin - Aku dah baca.. tak brapa faham jenis VGA port dia .. ada yang 7socket port la...

Hentan sajelah...

Ford fiesTA VS PROTON InspRA

Inspira - ambik desain Lancer

Fiesta - Hatchback

Inspira akan dilancarkan 2-3 hari lagi tau mudahnya dalam bulan November ni. Manakala FIESTA dah dilancarkan. Harga fIESTA pun tak le mahal sangat... CC pulak dari 1400. Inspira pulak CC 1800 dan 2.0. Ini bermakna Inspira nak cabar segmen Honda & Toyota. Kalu dari segi harga memang boleh lawan, tapi dari segi desain, penjenamaan, keupayaan teknologi... Fikir sendirilah...