JUmaat TiBA lagi

Jumaaat muncul lagi...Dah 2 hari aku demam & hari ni suarapun dah serak , hampir takde langsung. Juaaat yang penuh BAROKAH sentiasa dinantikan, agar semua kita berkejar merebut ganjaran dariNYA. Rugilah orang-orang yang tidak mahu menghambat FIRDAUS ayng dijanjikan....

Ayuhlah penuhkan hari ini dengan perkara-perkara yang membawa kebaikan. Tekadkan azam, kuatkan semangat, laksanakan ibadat dengan penuh ketaqwaan. Menangislah semaunya, kerana airmata kekesalan itu adalah tanda orang-orang yang bertaubat dan ALLAH hampir dengan kita. Biar jiwa itu meruntun, bergelodak.... mari bergantung kepada yang satu. Tangisan itu menandakan ALLAH masih sayang yang teramat kepada kita, setiap airmata yang gugur seperti gugurnya dosa-dosa lalu dan moga-moga terlerai sifat-sifat mazmumah yang melengkungi diri kita selama ini. InsyaALLAH.

Pohonkan jua betapa hinanya diri ini disisimu, betapa Maha Agung kekuasaan MU, berilah hidayatMU, pelihara diri ini.... Rintihkan jua aku teramat lemah YA ALLAH...bantulah aku, tolong aku, pimpinlah aku, tunjukkan aku ke jalan-jalan menuju Firdaus MU..

Moga-moga rintihan, keluhan, tangisan, sedu-sedan, esakan..moga RAHMATMU sentiasa disisi hamba MU YALLAH...

0 comments:

Post a Comment