ANak Tetap DiHATI

Semalam aku keluar rumah sejak pukul 11 pagi. Tak pegi tempat orang mengajar hari ni sebab cuba siapkan multimedia untuk malam esok...

Destinasi 1
Menuju ke Simpang Kg Awah, mengambil anak yang tinggal di asrama TAHFIZ. sampai kat situ pukul 1130. Pukul 12 baru muncul dengan 2 beg... dan 2 orang kawannya yang ingin menumpang ke TEMERLOH jugak. Beres... Sampai kat Temerloh pukul 1245 beli nasi 3 bungkus dan ngap selalu kat rumah. Aku tinggalkan mereka berdua untuk ke Jerantut pulak. Badan tak berape sihat tapi buat macam mana ... suara pun makin takde volume... Pukul 1 tghi aku berdesup ke Jerantut. NI gambar aku snap masa tunggu anak kat Tahfiz..


130 aku berhenti kat Kg Dato' Shariff AHmad dan sembahyang Jumaaat kat situ...Orang tak ramai, tempat ni pulak ramai orang-orang yang bernama Syed-Syed macam di Kg Tekal...Syed atas keturunan saje le... Cara baca kutbah lesu. Masa baca kutbah aku terperasan mamat Bngla disebelah kiri dan depan aku.. Rajin sembahyang sunat dia orang nih...


Destinas1 2
Pukul 240 sampai kat TAHAP Jerantut. Pick-up anak perempuan aku dengan kawan dia. Cuaca panas sangat. Samapai rumah pukul 350, terus lembik...lepas Maghrib batuk-batuk pulak dan terpaksa cancel nak pekena Teh Tarik dengan member Maybank tu... (Aku tak berapa lepaskan anak aku naik Public Bus sebab dah anak dara pun 17 tahun, biar aku susah banyak takpe..)

0 comments:

Post a Comment