SangKuT Kat MahkamH PersekUtuAN

Felda peroleh perintah tangguh bayaran RM11j

PUTRAJAYA 10 Feb. - Lembaga Kemajuan Tanah Persekutuan (Felda) hari ini memperoleh perintah Mahkamah Persekutuan bagi menangguhkan pembayaran ganti rugi berjumlah RM11 juta kepada 354 orang penduduk Kemahang Tiga, Tanah Merah, Kelantan.

Perintah dikeluarkan oleh panel tiga hakim diketuai Presiden Mahkamah Rayuan, Tan Sri Alauddin Mohd. Sheriff setelah membenarkan permohonan agensi itu bagi menyemak keputusan mahkamah terdahulu yang mengarahkannya berbuat demikian.

Hakim Alauddin yang bersidang bersama Hakim-Hakim Datuk Hashim Yusoff dan Datuk Md. Raus Sharif bagaimanapun menetapkan permohonan semakan itu didengar pada satu tarikh lain.

Ini bermakna, sementara menantikan keputusan mahkamah, Felda tidak perlu membayar dahulu ganti rugi berkenaan yang dianggarkan berjumlah RM30,000 setiap seorang.

Ia kini didepositkan ke dalam akaun firma guaman yang mewakili Felda.

Agensi berkenaan mengemukakan permohonan semakan di bawah Kaedah 137 Kaedah-Kaedah Mahkamah Persekutuan yang membenarkan satu panel lagi menggunakan budi bicara menyemak keputusan mahkamah terdahulu. (SINI)

Macam kes Nizar jugak... kat mahkamat Tinggi OK, masuk sini sangkut pulak

0 comments:

Post a Comment