Ni SUdah LebIH

Cerita dari rancangan memang HOT... Parlimen dia macam parlimen kat Taiwan, kalu tak tahan telinga memang bertumbuklah jawabnya. Ini disebabkan jawapan balas yang sama standard dengan budak tadika disamping kata-mengata lepas tu belah... Dan bende ni tempias kat aku plak..

Cerita dia bermula macam nih... Selepas sibuk angkat pinggan, cawan dan jaga kaunter kedai kopi orang tua aku, lepak le kejap sambil borak-borak kat meja luar... Jadi ada le Pak Cik tu (Peneroka) mari kat aku .... dia kata dia buat kebun sendiri tak serah kat FELDA.. Dia sambung lagi dulu ada jugak FELDA bagi Takaful untuk peneroka tapi semenjak 2009 dah tak de... Bukan apa kalu ada bende hok elok apa salahnya kami yang bukan serah tanah kat FELDA dapat jugak tapi sekarang banyak bende tak dapat... Dia tanya ada kawan2 reporter tak untuk nak buat cerita masalah dia nih....

AKu pun sambung la .... ADA.... aku beritau dan bercadang nak bawapun, cuma tak sempat lagi....Dok kejap ada seorang warga emas sudah sound aku .... dia duduk kat hujung meja sebelah sana dan kata kat aku.... Awak bukan duduk kat rancangan, kejap-kejap balik kalu tak reti tak payah dok sibuk-sibuk cerita bab rancangan FELDA le (dia nih orang kuat UMNO) dan ayah pada kawan baik aku .. Lepas tu yang lain pulak sambung... (Geng satu meja dia)... Nih semua nak duit... kalu bagi duit senyap le.... Kalu tengok ke muka sekor-sekor innocent je.. Sebab kadang-kadang aku la yang buat teh & bubuh nasi lemak pada geng kaki lepak nih kat kedai orangtua aku..... Sampai 4 orang sound aku....Aku nak jawab balik tapi Pak Cik tu kata ... biarlah dia orang.... kalu layan nanti bergaduh.... Akupun senyap le mengenangkan rasa hormat kat set-set berumur nih. Lepas sound kat aku lepas tu blah je ambik motor dia....(SOrang bernama Salam AJK UMNO Cawangan, Ustaz Bahari, 2 orang lagi tak ingat plak)..... Lain kali aku nak ambik gambar dia letak kat blog nih...

Tak pe lain kali dia pekena teh.... aku nak tanya sorang-sorang.... apa masalah dia dengan aku.... Aku cuma nak beritau dan bende-bende yang baik sepatutnya FELDA kongsi bersama jangan ada sikap memilih ....

0 comments:

Post a Comment