SanTapAn RoHanI

1. Membaca Basmalah

Membaca Basmalah sebelum makan dapat mengelakkan penyakit. Ini kerana bakteria dan racun ada membuat perjanjian dengan Allah SWT, apabila Basmalah dibaca maka bakteria & racun akan musnah dari sumber makanan itu.

2. Mengapa Hukuman penzina 100 kali (Belum berkahwin)

Badan manusia akan mnegeluarkan sel-sel darah putih atau antibiotik yang dapat melawan penyakit. Sel-sel ini terdapat dikawasan tulang belakang, berdekatan dengan sum-sum tulang manusia . Lekaki yang belum berkahwin dapat mengeluarkan beribu-ribu sel ini, manakala lelaki yang sudah berkahwin hanya dapat mengeluarkan10 unit sel ini sehari. Ini kerana sebahagian sel-sel lain akan hilang akibat perhubungan suami isteri.

Hukuman 100 kali sebatan bagi leaki yang belum berkahwin ini akan merangsang penghasilan beribu-ribu sel antibiotik yang dapat melawan virus didalam badannya dan ini akan mengelakkan jangkitan HIV. Sebaliknya bagi lelaki sudah berkahwin, sebatan 100 kali hanya menghasilkan 10 unit antibodi sahaja dan tidak cukup untuk melawan HIV. Justeru hukuman rejam hingga mati dikenakan agar virus HIV tidak merebak dan membahayakan orang lai.


Wallahua'lam

SEDUTAN DARI MAJALAH DIAN KELUARAN OGOS 2006


0 comments:

Post a Comment