NOmbOr


Nombor-nombor kereta/motor yang aku guna sejak dari belajar kat UiTM sehinggalah sekarang... Kalau dikira balik banyaknya duit aku membazir.. Masa muda dulu asyik tukar keta, keja-kejap tukar terutamanya kalu syer aku beli boom. Masa tu beli yang open market dan buka sendiri opis 'broker saham haram'. Aku mula kenal main saham KLSE masa umur 22 tahun...Umur 30 tahun langsung TKO sebab market crash, terus pencen main saham sampai hari ni...modal dah kering sampai jadi negatif sampai turun naik mahkamah nak settle hutang.... Aku ingat lagi 1st trading aku beli saham Faber Merlin kat WK Securities Kuantan pinjam duit orang pulak tu. Lepas tu ada akaun dengan RHB Securities dan BIMB Securities KL. Masa tu nak buka akaun pun payah...Pernah aku beli saham harga RM2.50 naik sampai RM18.00 ketar lutut beb... Tapi masa tu umur muda sangat.. Kawan-kawan lain sibuk dapat/mula keja aku pulak dah melepak kat Securities tengok turun naik saham.... tu cerita pengalaman lalu.. Sampai sekarang nak recover balik dah payah...

Bab tukar keta ni dah 5 tahun aku stop perangai tu, almaklumlah dah kopak dan anak-anak makin membesar jadi banyak pelaburan untuk pendidikan perlu diutamakan. Aku ni keja sendiri jadi kenalah berjimat banyak tak macam kawan-kawan lain, duit VSS pun bertimbun. Hujung bulan bulan masyuk...

2 comments:

apamz said...

WBK3033 tu macam kenal je... heh heh.

kitang said...

Salam...kalu x silap CU 2158 macam penah tengok...warna biru,roda dua...hehehe

Post a Comment