JasaMu



Semalam aku balik Jendrak.. Pagi tu rasa nak balik sangat mungkin instinct emak/ayah kita boleh rasa kot...Sebelum balik aku call dulu. Sampai je, mak aku tengah masak. Wajah ceria, sentiasa senyum dan bertanya khabar anak cucunya. Mampukah aku seperti mereka nanti dikala bertittle 'Datuk'. Kadang-kadang aku mengeluh bagaimana nak membalas jasa mereka ni.. Nak bagi duit?? Macam mana sebaiknya?. Aku bimbang aku tak terbalas jasa mereka dengan sekadar balik kampung berziarah. Aku takut 'tersekat' membalas jasa mereka didunia ataupun semasa 'ditanya' oleh Munkar dan Nakir. Setakat ni aku tak diuji lagi dengan 'sakit berat' atau melepak menjaga mereka di hospital. Mungkin mereka menyembunyikan kesakitan mereka aku tak tau cuma sorang Darah Tinggi, sorang Jantung... Umur pun dah 65. Tapi yang pasti akan sampai masanya akan diuji. Seperti saudara Lan Kida, dia mungkin dah 'teruji'...

1 comments:

LaN KidA said...

Salam Mie,
Masa dia orang masih hidup nilah kita perlu berdamping selalu dan mesti menjadikan mereka berdua sebagai perkara yang paling priority dalam hidup kita mengatasi diri kita dan keluarga kita sendiri...insyaallah hidup kita akan di permudah dan di berkati sentiasa... itu pengalaman saya

Post a Comment