DivideN KPF & duriAN


Kat seminggu aku tak menulis.. sibuk pegi balik KL dalam minggu ni setiap 2 hari. Semalam kerja dah beres boleh la sTat menulis balik. Semalam jugak orangtua aku talipon bagitau dividen KPF dah dapat dan hari ni (Selasa 14/7) kena ambik kat rancangan. AKu suruh dia ambik je...

Memang sah dapat 12.5% je. Dan semalam KPF bayar 10% dulu dalam bentuk tunai untuk dividen yang kurang dari RM999 dan bentuk cek untuk melebihi RM1,000. Alhamdulillah dapat jugA merasa ... baki 2.5% lagi akan dibayar kat dengan raya. Biasanya dividen 10% ni dibayar bulan 6 setiap tahun, tapi tahun ni lambat pulak..

Oleh kerana semalam dah dapat duit dividen, jadi hari ni aku pun bawa la durian banyak-banyak dari kebun wife aku... 830 pagi dah sampai kat rancangan bawa durian tak sampai 30 minit dah abis. tengahari anta 1 trip lagi...

0 comments:

Post a Comment