AwAl PagI



Pagi ni awal-awal lagi aku balik ke rancangan. Bawa 2 orang anak .... Pukul 6.55 pagi dah sampai. Biasalah pagi Sabtu ni biasanya kedai kopi orangtua aku ramai orang sebab ramai anak-anak balik ke FELDA... pukul 9 pagi nasi lemak dah abis...

Mereka masuk rancangan tahun 74 dan tahun 76 lagi ayah aku dah bukak kedai kopi ni jual nasi lemak sehinggalah ke hari ni.. Aku masuk U pun dengan duit nasi lemak ni jugak....

Berita menarik!!! Tak de ape.. cuma aku sempat berborak dengan generasi pertama tentang...jika mereka dah tiada kat dunia ni sape nak jaga kebun dan rumah besar mereka. Ada yang terkebil-kebil , ada yang termenung, ada yang jawab tak tau lah Mie macam mana... Nanti aku siarkan temubual aku dengan generasi pertama ini.

Aku sempat jugak bertanya khabar tentang koperasi rancangan.. biz ada baik ke???. Aku sound sikit ahli koop dah makin kurang sebab ramai dah meninggal... Jadi aku cadangkan pada mereka beri peluang pulak kepada generasi ke-2 untuk menjadi ahli dan menguruskan koperasi pulak.... Silap-silap 20 tahun lagi tinggal nama koperasi je ahli dah tak de... Moga mereka faham...



0 comments:

Post a Comment