Mazlan_Aliman@ANAK VS FELDA - Pengerusi FELDA jadi TuMPuAN

KIni Najib dahpun diperakukan sebagai Presiden UMNO di PAU yang gilang gemilang. Berita ini amat menggembirakan kepada sebahagian golongan peneroka-peneroka FELDA kerana 'HERO' mereka mungkin akan ditabalkan sebagai PM pada minggu hadapan. Mengikut cerita dari parlimen kedai MARA, pelbagai usul dan bermacam-macam pakej ransangan telah dan akan diluluskan dan menjadi habuan yang akan diterima oleh peneroka-peneroka FELDA nanti. Janji kenalah sokong PM baru kita.... Bertuah sungguh menjadi peneroka.

Tapi ada pulak gosssip lain muncul iaitu bagaimana kedudukan Tan Sri Dr Mohd Yusof Noor sebagai Pengerusi FELDA? Adakah jawatan itu akan terus disandang oleh beliau atau bagaimana?.

Aku rasa berkemungkinan perubahan posisi jawatan Pengerusi FELDA juga akan terkena tempiasnya. Ialah Najib perlu meletakkan orangnya untuk mengawalselia FELDA apatah lagi kerana asakan dan pelbagai 'fitnah' yang diterima terutamanya dari ANAK sendiri.

Jika begitu Najib perlulah melantik generasi dari anak peneroka sebagai Pengerusi FELDA yang baru bagi melunakkan ancaman dan mententeramkan 'kemarahan' ini termasuk dari peneroka sendiri. Sekarang ni Najib perlulah mengambilkira semua faktor dan mengambil hati generasi ke-2 kalu tidak... mungkin ANAK akan terus 'menderhaka' kat FELDA lagi. Jjka tidak pastinya PRU13 ni hanyut pulak kawasan-kwasan DUN dan Parlimen yang didominasi pengundi rancangan.


Ataupun aku mencadangkan NAJIB lantik saja Saudara MAZLAN ALIMAN ni sebagai Pengerusi FELDA yang baru.... (Lepas PRU13 nanti mungkin jadik)..

0 comments:

Post a Comment