BungKAM & PiLU


Lama tak menulis.. Macam-macam peristiwa berlaku dan terjadi... PRK & Gempabumi & Tsunami di Jepun...

Termasuk jugak aku tak terkecuali...
Petang Ahad 20 Mac sepeti biasa menghantar AMMAR kembali ke asrama
tangan dihulur bersalam dicium olehnya
Diraut mukanya ada senyuman
Tapi dihatinya... akupun tak tahu
Tapi dalam hati aku penuh kesayuan

Hampir 12 bulan berlalu
Di usia 15 tahun
Lenggok dan gaya jalannya tidak seperti dulu
Dia sukar berlari
Dia sukar mengejar bola dari rakan-rakannya
Dan kini hanya sekadar pemerhati di tepian padang
Permainan yang dia gemari semasa kecil sehingga kini
Sekilas pandang seperti ...

Imun tubuhnya menyerang empunya diri
Sendi lutut menjadi sasaran

Tiap panggilan
menjadi semakin ditakuti
Ayah!... Ammar sakit kaki pulak .... Ayah dimana???
Itu bicaranya
Kini...
Steroid terpaksa ditelan
Entah sampai bila...

Ya Tuhanku
Berikan aku kesabaran dengan ujian ini...
Sabar yang mudah diucap, tapi sukar dihadap
Aku amat lemah... terkadang airmata mengalir jua
Tolong aku Ya ALLAH....

Moga
Tiap bacaan dan sebutan kalimah suci
Dari bibir mulutmu
menjadi senjata sabarmu anakku...
menjadi penawar
Moga dugaan ini
Cubaan ini..
Membawamu ke Jannatul Firdaus
Juga membantu ayah, ibu... kita sekeluarga
Yang kita idamkan...


1 comments:

Anonymous said...

semoga ayh min tabah menghadapi ujian Allah...
InsyaAllh..semoga ammar cepat sembuh dri sakit dia..barakallahufik..=)

Post a Comment