KeCeWA



KUB tersentak tawaran ditolak

Oleh SARAH NADLIN ROHIM
sarah.rohim@utusan.com.my

KUALA LUMPUR 7 Dis. - KUB Malaysia Bhd. (KUB) terkejut apabila tawaran pengambilan alih QSR Brands Bhd. (QSR) yang dibuat bersama ahli perniagaan, Tan Sri Halim Saad, baru-baru ini ditolak.

Sumber industri yang terlibat dalam transaksi itu berkata, KUB bersetuju untuk menyertai tawaran pengambilan alih QSR kerana diberitahu Kulim Bhd. (Kulim) mahu menjual syarikat yang memegang rangkaian makanan segera KFC dan Pizza Hut.

''Sebenarnya ada 'orang kuat' daripada pihak sebelah sana menyatakan Kulim sedang menyedia dan menganalisis harga jualan yang sesuai mengikut nilainya dan tawaran jualan akan dibuat dalam masa terdekat.

''KUB memang tersentak apabila QSR menolak cadangan kami kerana KUB tidak mungkin membida sekiranya pihak QSR tidak berminat menjual,'' kata sumber itu kepada Utusan Malaysia.

Idaman Saga Sdn. Bhd. milik Halim telah berganding bahu dengan KUB dan CVC Capital Asia III Ltd (CVC Capital) untuk mengambil alih QSR pada harga RM6.70 sesaham atau RM1.94 bilion.

Biarpun, cadangan pengambilan alih itu diketepikan, KUB mengakui ia masih berminat untuk mendapatkan QSR sekiranya diberi peluang.


Tak dapat nak beli KFC pun merajuk...

A & W pun kelam-kabut lagi...

Dulu-dulu ada KUB Gas , lepas tu lenyap ...

Perati molek-molek , ada logo merah dalam logo KUB

macam biasa nampak je....

syarikat ni penuh dengan orang politik UMNO

Apa saje boleh berlaku, mana tau dipaksa jual pulak ke???

0 comments:

Post a Comment