FELDA TriANg 1

Semalam ke FELDA Triang 1 menghadiri majlis perkahwinan anak sedara aku si HAFIS (anak ke-2 kakak aku). Dari bandar BERA/Simpang Kerayong mengambil masa 30++ minit yang jaraknya 26km. Jalan sempit dan bergelombang. Juga dipenuhi buruh-buruh import yang memandang semacam kepada orang tempatan. Nak buat macam mana rakyat sendiri tak nak nak bekerja juga polisi kerajaan Malaysia yang mengimport pekerja asing lebih menguntungkan terutama kepada pendapatan negara sperti caj Levi dan macam-macam lagi.

Ni kawasan parlimen ayah kepada seorang pelakon HOTELMANIA. Majoiti adalah penduduk FELDA

Pasar baru Bera

Steysen bas ke FELDA Mayam dan macam-macam lagi

Steysen teksi

Ada lagi road-block FELSCO... Lama dah tak nampak dirancangan2 lain

Sawit jelah memanjang... tapi pokok dia harap tinggi saje , batang lurs & kurus manakala daun pulak kebanyakkan kunig.. Mungkin baja kurang kot atau kontraktor Technoplant ambik harga murah masa ambik tender

Si pengantin - HAFIS baru 20 tahun...

Dalam khemah

Adik aku Suhana(kanan) dan suaminya datang dari Ganu

Lauk depan aku... sory gambar terbalik

Masjid FELDA.. kecik je. Sentiasa bersih ... jemaah tak ramai kot tak banyak sampah

Sijil-sijil penghargaaan yang sempat aku snap di balkoni masjid


Antara jemaah solat ZOHOR

3 comments:

hanany said...

salam,nak tnya ade homestay or aparment dekat felda trian nie x?????

Anonymous said...

xde...kt tsik bera ade chalet..around 30mnit dr triang 1..

Anonymous said...

terima kasih tentang ulasan yang dilakukan terhadap felda triang satu kerana saya merupakan anak felda disitu... disini saya ingin memohon kebenaran untuk menggunakan gamabar yang dipostkan untuk kajian tesis boleh?

Post a Comment